10 strategii marketingowych, które napędzają rozwój Twojej firmy

Rozwijanie biznesu nie jest łatwe. Po pierwsze, potrzebujesz realnego pomysłu. Stamtąd musisz odkryć dochodową niszę, zdefiniować docelową grupę demograficzną i mieć coś wartościowego do ich sprzedaży. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz produkty, usługi czy informacje, rozpowszechnianie informacji staje się coraz bardziej uciążliwe. A bez odpowiednich strategii marketingowych, które napędzają Twój wzrost, uzyskanie zysku i utrzymanie się na powierzchni jest praktycznie niemożliwe. Jednak określenie właściwych strategii marketingowych dla Twojej firmy jest często porównywane do nauki o rakietach. Jak dotrzeć z przekazem do właściwych odbiorców i zrobić to skutecznie? Jak zwiększyć widoczność i sprzedaż przy jednoczesnym utrzymaniu zysku dzięki konwertującej ofercie ? Dzisiaj, kiedy tak wiele konkurują o naszą uwagę od mediów społecznościowych , po optymalizację wyszukiwarek , blogi i reklamy typu pay-per-click, łatwo zrozumieć, dlaczego większość z nich jest gotowa wyrwać sobie włosy z głowy. Prawda jest taka, że ​​to, co doprowadziło Cię do tego momentu w biznesie, prawdopodobnie nie wprowadzi Cię na wyższy poziom. Jeśli czujesz, że utknąłeś, dołącz do walki. Większość przedsiębiorców jest tak zajęta pracą „w” swoich firmach, że nie pracują „w” swoich firmach. W wyniku codziennej działalności firmy, która obejmuje obsługę klienta, wymagania dotyczące łańcucha dostaw i nie tylko, często zaniedbujemy stosowanie właściwych strategii marketingowych, które pomogą napędzać rozwój naszej firmy. Co trzeba, żeby to zrobić? Mówiąc najprościej, musisz na chwilę cofnąć się o krok. Musisz przeanalizować i zrozumieć podstawową mechanikę swojego przekazu oraz jak skutecznie dotrzeć do większej grupy odbiorców bez utraty koszulki. Sekret tego wszystkiego? Bez względu na to, jakiej strategii marketingowej używasz, jeśli nie masz skutecznego lejka sprzedaży i nie optymalizujesz konwersji , po prostu wyrzucasz pieniądze. Jakie są najlepsze strategie marketingowe do wykorzystania? Większość firm staje przed zagadką. To paragraf 22. Istnieje wyraźna potrzeba zwiększenia widoczności, aby radykalnie poprawić sprzedaż. Aby jednak uzyskać większą widoczność, firmy muszą wydawać więcej pieniędzy. Kiedy ta studnia wyschnie, co masz zrobić? Nie ma jednoznacznej i jasnej odpowiedzi na to pytanie, która obejmuje wszystkie sytuacje. Ale są rzeczy, które można zrobić już dziś, teraz, nawet przy skromnym budżecie, aby dotrzeć do większej liczby klientów bez rozbijania banku. Wszystko jednak sprowadza się do czasu. Jeśli brakuje ci pieniędzy, na pewno lepiej, jeśli masz czas na zainwestowanie w pot equity. Niezależnie od tego, jak je pokroisz, o ile istnieją podstawy zdrowego biznesu i niestrudzenie pracujesz nad budowaniem autentycznej relacji z konsumentem, szczerze próbując dodać wartość, istnieje 10 strategii, których możesz użyć, aby wprowadzać na rynek dowolną firmę w Internecie.

1. Korzystaj z mediów społecznościowych.
Nie możesz ignorować mediów społecznościowych. To tam dzieje się cała tak zwana magia. Niektóre firmy zostały zbudowane wyłącznie na tyłach mediów społecznościowych. Na początku może to być onieśmielające. Pewny. Ale w miarę jak nabierasz rozpędu, publikowanie w mediach społecznościowych będzie z czasem coraz łatwiejsze. Oczywiście możesz również zatrudnić menedżera mediów społecznościowych, jeśli masz pieniądze do spalenia. Ale jeśli nie, po prostu bądź sobą. Bądź autentyczny. Opublikuj swoje przemyślenia. Opublikuj swoje produkty. Opublikuj wszystko, co uważasz za istotne i przydatne, co pomoże odbiorcom dowiedzieć się więcej o Tobie i Twojej firmie lub o branży, w której się znajdujesz. Korzystaj z bezpośrednich wiadomości na platformach takich jak Instagram , a nawet Snapchat lub Twitter , aby dotrzeć do innych odnoszących sukcesy firm, a nawet komunikować się z potencjalnymi klientami, którzy mogą szukać Twoich produktów i usług. To bardzo potężny marketing. Najlepsze strategie marketingowe znajdziesz u mnie!

2. Twórz samouczki wideo.
Jednym z najskuteczniejszych sposobów rozpowszechniania informacji o swojej firmie jest tworzenie samouczków wideo. Naucz ludzi czegoś pożytecznego. Przeprowadź ich przez to. Trzymajcie ich ręce. Samouczki krok po kroku są modne. Im jesteś w tym lepszy i im większą wartość dostarczasz, tym szybciej możesz zwiększyć swoją widoczność i ostatecznie sprzedaż. Dziś YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką na świecie po Google . Zawsze, gdy ktoś chce się czegoś nauczyć wizualnie, udaje się tam. Prawdopodobnie robiłeś to sam niezliczoną ilość razy. Więc po prostu zadaj sobie pytanie, czego możesz nauczyć w swojej firmie, co pomogłoby konsumentom rozwiązać jakiś problem? Co skłoniło cię do biznesu? Najtrudniejsza część? Słyszenie własnego głosu, a nawet widzenie siebie. Teraz nie musisz pojawiać się wizualnie przed kamerą, ale prawdopodobnie będziesz musiał zostać wysłuchany. Z czasem przyzwyczaisz się do tego. Ale nie możesz ignorować widoczności i zasięgu YouTube, więc ruszaj tam i zacznij tworzyć autentyczne i przydatne filmy już dziś, już teraz.

3. Zacznij blogować teraz.
Jasne, możesz założyć bloga . Jeśli nie masz bloga dla swojej firmy, musisz go natychmiast założyć. Ale nie musisz po prostu blogować na własnym blogu. Większość ludzi uważa blogowanie za przyziemne, ponieważ brakuje im widoczności. Prawda jest taka, że ​​Twój blog będzie jak jałowa pustynia, chyba że wiesz, co robisz. Ale nie chodzi tylko o publikowanie swoich pomysłów na własnym blogu. Powinieneś zacząć blogować autorytetem. Do publikowania treści używaj platform takich jak Medium . Odpowiedz na pytania na Quora i Reddit . Lub wejdź na platformę wydawniczą LinkedIn . Są to wszystkie domeny autorytetu, na których każdy może publikować, które mają ogromną liczbę odbiorców, co zapewnia natychmiastowy i natychmiastowy zasięg. Kiedy robisz blog, upewnij się, że blogujesz skutecznie. Nie publikuj cienkich treści. Pomyśl o dodaniu wartości. Martwisz się, że ujawnisz wszystkie swoje tajemnice biznesowe? Nie bądź. Oddaj farmę. Daj ludziom tyle wartości, że natychmiast staniesz się autorytetem w ich oczach. Jest to jedna z najpotężniejszych strategii, których możesz użyć do wprowadzenia na rynek każdej firmy.

4. Zrozum optymalizację pod kątem wyszukiwarek.
To dziedzina marketingu, którą bardzo pasjonuję. Ale jest to również obszar, którego wielu ludzi jest śmiertelnie przerażonych. Tak, SEO może przerażać. Ale może też być potężna. A kiedy nauczysz się go wykorzystywać i nauczysz się SEO we właściwy sposób, niebo naprawdę jest granicą. Istnieją firmy, które uczą, jak używać podejrzanych PBN i innych schematów linków, aby „oszukać” Google. Może przynieść krótkoterminowe rezultaty, ale na dłuższą metę wylądujesz w gorącej wodzie. Z SEO nie możesz iść na skróty. Tak jak w biznesie trzeba włożyć w to pracę i czas, żeby zobaczyć efekty. Jakieś wskazówki, jak zrobić to we właściwy sposób? Nie spamuj słów kluczowych. Ręce na dół. To jeden z największych błędów popełnianych przez większość ludzi. Twórz treści dla ludzi, jednocześnie oddając hołd wyszukiwarkom. Ale co ważniejsze, upewnij się, że wszystko, co przekazujesz, jest wnikliwe, wciągające, wyjątkowe i dodaje ogromną wartość.

5. Wykorzystaj wpływowe osoby.
Chcesz rozgłosić i zwiększyć swoją widoczność w mediach społecznościowych bez poświęcania lat na budowanie widowni? Wtedy z pewnością powinieneś wykorzystać influencerów. Ale kluczem jest znalezienie odpowiedniego influencera. Nie musisz iść z influencerami z milionami obserwujących. Możesz zdecydować się na mikroinfluencerów, którzy mają dziesiątki tysięcy, a nawet sto tysięcy obserwujących. Sztuczka? Znajdź odpowiedniego influencera w swojej niszy, aby dotrzeć do właściwych odbiorców. Nie chodzi tylko o rozpowszechnianie Twojego przesłania. Chodzi o dotarcie z przekazem do właściwej bazy konsumentów. Jeśli potrafisz to zrobić właściwie, prawdopodobnie możesz dotrzeć do dużej liczby odbiorców za niewiele zainwestowanych pieniędzy, gdy pomyślisz o potencjalnym zysku, jaki może on zwrócić. Jeśli Twoje systemy sprzedaży i produkty są na swoim miejscu, ma to sens. Jeśli masz ofertę, która wyraźnie konwertuje i chodzi po prostu o większą widoczność, prawdopodobnie jest to właściwa strategia marketingowa dla Ciebie w tej chwili. Oceń sytuację i skontaktuj się z influencerami i oceń ich ceny. Wykonaj małe testy i zobacz, co działa, a następnie skaluj.

6. Zbuduj świetny lead magnet.
Tak duża skuteczność w marketingu naprawdę sprowadza się do stworzenia świetnego magnesu na leady. Odkryłem, że właściwy lead magnet zaprezentowany właściwej publiczności może przynieść wybuchowe rezultaty. Najlepszym sposobem, aby to zrobić, jest zidentyfikowanie właściwych punktów bólu i przedstawienie rozwiązania za pomocą magnesu wiodącego, to jesteś na dobrej drodze. Z jakim problemem borykają się konsumenci w Twojej niszy? Co skłoniło Cię do rozpoczęcia działalności? Zadaj sobie te pytania, zanim zbudujesz swój lead magnet. Im lepiej zidentyfikujesz problem lub punkty bólu na początku, tym lepiej będziesz w stanie rozwiązać ten problem dzięki rozwiązaniu w magnesie naprowadzającym. Jaki rodzaj lead magneta powinieneś zbudować? Może to być ebook, ściągawka, lista kontrolna, wideo i inne. Oczywiście nie chodzi tylko o magnes prowadzący. Musisz mieć wyciśniętą stronę z skwierczącą kopią sprzedaży , aby ludzie wpadli do twojego lejka. Ale wszystko zaczyna się od świetnego magnesu prowadzącego. Im jest lepszy, tym skuteczniej dotrzesz do odbiorców.

7. Używaj reklam na Facebooku z retargetingiem.
Jedną z najpotężniejszych metod, których możesz obecnie użyć do sprzedaży niemal wszystkiego, są reklamy na Facebooku. Dzięki Facebookowi możesz dotrzeć do bardzo konkretnej grupy odbiorców i możesz to zrobić bardzo łatwo. Możesz kierować reklamy według zainteresowań, wieku, statusu związku, położenia geograficznego i wiele więcej. Jednak sztuczka, która pozwala uzyskać świetne wyniki, nie polega tylko na ruchu kliknięć. Musisz skupić się na konwersjach i ponownym kierowaniu za pomocą pikseli. Jeśli nie wiesz, jak zainstalować Facebook Pixel na swojej stronie, koniecznie musisz dowiedzieć się, jak to zrobić już teraz. Nawet jeśli nie wyświetlasz reklam na Facebooku, możesz budować grono odbiorców za pomocą piksela. Piksele śledzą każdego, kto odwiedza Twoją witrynę, i możesz tworzyć wokół nich niestandardowych odbiorców. Marketing sensoryczny to podstawa dobrych wyników! Na przykład, jeśli publikujesz treści o tym, jak nauczyć się jeździć półciężarówką i śledzisz odwiedzających za pomocą pikseli, możesz sprzedawać certyfikaty prowadzenia pojazdów ciężarowych osobom, które już się tym zainteresowały, ponieważ odwiedziły tę konkretną stronę. A Twoje konwersje wzrosną.

8. Korzystaj z LinkedIn we właściwy sposób.
Masz film na swoim profilu LinkedIn? Czy wiesz, że możesz je łatwo dodać? Poświęć czas na przedstawienie siebie i swojej firmy. Połącz to z opisem swojego profilu. Jest to łatwy sposób na pasywny marketing Twojej firmy, a jeśli zostanie to zrobione dobrze, może to prowadzić do szokujących wyników. Jeśli masz dużo kontaktów na LinkedIn i tak naprawdę nie publikujesz tam postów, zacznij od razu. Możesz dotrzeć do dużej liczby odbiorców, zwłaszcza gdy Twoje posty stają się wirusowe. To świetne miejsce do przekazania przedsiębiorczej podróży. Rozmawiaj o swoich wyzwaniach i opowiadaj historie. Im skuteczniejsze są Twoje historie, tym większy potencjalny zasięg, gdy stajesz się wirusowy. Możesz także skontaktować się z innymi firmami i współpracować z podobnie myślącymi przedsiębiorcami na LinkedIn. To świetne źródło informacji o wszystkich sprawach biznesowych i zbyt wiele osób to przeocza.

9. Stwórz program partnerski.
Większość ludzi nie rozumie siły marketingu afiliacyjnego . Partnerzy mogą zapewnić ogromne paliwo do rozwoju. Ale dotarcie do właściwych partnerów nie zawsze jest takie proste. Musisz mieć dobrą konwersję, jeśli chcesz, aby większy partner traktował Cię poważnie. Odkryłem, że poruszanie się po partnerskim polu minowym może być trudne. Potrzeba wytrwałości i prawdziwego wytrwałości, aby to przebić. Większość z nas zniechęca się po kilku niepowodzeniach, ale nie możesz pozwolić, by emocje stanęły na przeszkodzie, jeśli chodzi o partnerstwo. Zbuduj program partnerski i zacznij kontaktować się z potencjalnym partnerem, który może Ci pomóc.

10. Używaj sekwencji e-mail marketingu
Częścią każdego dobrego lejka sprzedażowego będzie sekwencja e-mail marketingowa. Są to automatyczne wiadomości wysyłane do użytkowników po zasubskrybowaniu Twojej listy. Użyj swojej sekwencji e-maili, aby zbudować relację z subskrybentem. Bądź autentyczny i przejrzysty. I przekaż swoją podróż. Użyj odpowiedzi e-mail i kliknięć, aby posegmentować swoją listę. Na przykład, jeśli ktoś kliknie określony link, wyraźnie wykazał zainteresowanie czymś. Otaguj tego subskrybenta, aby sprzedawać mu później. Jeśli ktoś kupuje, oznacz go jako kupującego. Identyfikacja kupujących i zainteresowań subskrybentów ma ogromne znaczenie dla segmentacji. Kiedy wysyłasz transmisje, podziel test. Przetestuj wszystko, tak naprawdę nigdy nie wiesz, co będzie najskuteczniejsze, dopóki nie pociągniesz za spust i naprawdę tego nie przetestujesz. Pomoże Ci to lepiej zrozumieć, na co Twoi odbiorcy lepiej reagują, dzięki czemu będziesz lepszym komunikatorem i będziesz mógł lepiej sprzedawać swoim klientom.